SEO Webteksten

SEO: het geheim van een succesvolle website

Jouw website hoort op nummer 1 bij Google!

Eureka! Je hebt je business aangemeld bij de Kamer van Koophandel, je ondernemingsplan is goedgekeurd door de bank, en je staat te popelen om je kennis, je producten of diensten te delen met de rest van de wereld. Allereest via je website natuurlijk. Want daarmee bereik je zowel je klanten, als de potentiële afnemers van wat jij te bieden hebt.

Maar wat gebeurt er met jouw inkomsten als de website van je concurrent in Google Search Console beter blijkt te prestereren? Met andere woorden: de klanten die op zoek zijn naar wat jij levert, worden allereerst naar je concurrent door geleid. En je weet: klanten zijn in principe al net zo lui als jijzelf: waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Als je concurrent wat jij biedt net zo aantrekkelijk weet te verpakken, voor ongeveer dezelfde prijs, waarom zou een klant dan nog verdere moeite doen te zoeken? Alleen als hij of zij heel gemotiveerd is om ‘het ook nog eens van een ander te horen’. Die ‘ander’bij jij dan. Misschien. Want er kan nog wel een tweede concurrent zijn die met zijn website hoger zit bij Google dan jij.

En waarom is je concurrent je dan toch nog voor?

Op dat punt aangekomen wordt het meteen al spannend voor je. Je hebt veel geld geinvesteerd in (de opzet van) je onderneming. Het liefst verdien je de eerste investeringen terug, voor je volgende stappen gaat zetten. Zoals reclame maken, je startwebsite aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid, of een hele nieuwe bouwen.

Je hoopt natuurlijk: als m’n klanten eenmaal zien wat ik doe, wat ik maak, wat ik lever, zijn ze zo enthousiast dat ze hun vrienden en familie meebrengen. Dat gebéurt inderdaad, wanneer wat je aanbiedt authentiek is, de manier waarop je zaken doet en communiceer persoonlijk. Met die charme overtuig je elke twijfelaar.

Want: bij de meeste klanten werkt de psychologie van een aankoop net als bij jou en bij mij:

Als het om een dienst of product gaat met ‘een zeker prijskaartje’ hebben we de bijna onbedwingbare behoefte aan onszelf en een ander te vetellen waarom we hebben gekozen  voor dát product (lees: voor jéuw product!) Daarbij speelt niet het prijskaartje zelf, maar de emotie van verleid worden tot aankoop de hoofdrol.

 

Jouw drietrapsraket naar een succesvolle website

Zo overtuig je klanten 

Je klanten verleiden op het web? Da’s eenvoudiger dan je denkt… Met dit driestappenplan gaat het je zeker lukken:

  • Een slimme webbouwer zoeken als je zeer professionele site nodig hebt. Neem bijvoorbeeld Jacco Bronkhorst van Refreshed. Voor een eenvoudige website bij JouwWeb.nl kun je bij mij terecht.
  • Een creatieve en betrokken tekstschrijver in de arm nemen die met overtuigende copywriting‘goeie chocola’ kan maken van jouw aanbod .
  • Een goede seo (zoekmachine-optimalisatie die de vindbaarheid van je websitepagina’s op zoekwoorden maximaal ondersteunt):  bij websites gemaakt via  of bij JouwWeb.nl is dat peanuts.

Als je deze stappen hebt genomen, is het verder een kwestie van je simpelweg verplaatsen in hoe jouw klant redeneert: waarom zou hij of zij jou kiezen om zaken mee te doen? Geloof me: dat gaat allereerst om vertrouwen hebben in jou als partner in business, in hoe jij bent, jouw manier van kijken en aanpakken. Laat klanten die alles op alles zetten om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten maar verder zoeken..

drietraps